Anasayfa / sayfa 5

Repository ve Unit Of Work

Unit Of Work pattern konusunda da kısa bir özet geçip kod örneği ile yazıyı uzatmadan tamamlamış olacağım. Yazıyı hazırlarken kullandığım geliştirme ortamı .Net Framework ve C#. Bu nedenle öncelikle DbContext nedir? Bu noktadan başlayalım. DBContext Veritabanına karşılık gelen obje yapısıdır. ...

Devamını Oku »

Singleton Pattern

Singleton tasarım deseni bir programın yaşam süresince belirli bir nesneden sadece bir örneğinin(instance) olmasını garantiler. Aynı zamanda bu nesneye global düzeyde mutlaka erişimi hedefler. Örneğin veritabanı işlemleri yaptığınız bir program düşünün. Burada connection nesnesini singleton olmasını istersiniz. Çünkü her seferinde ...

Devamını Oku »

Object Pooling Nedir, .NET Core İçerisinde Nasıl Kullanılır?

Uygulamalarımızda çalıştığımız bazı tiplerin yaratılması ve kullanıldıktan sonra da destroy edilmesi masraflı olabilmekte. Bu tarzdaki nesnelere çok fazla ihtiyaç duyduğumuz durumlarda da performans problemleriyle karşılaşmamız oldukça mümkün. Object pooling konusu bu gibi sıkıntıların önüne geçebilmemiz için uygulayacağımız yöntemlerden biri. Object ...

Devamını Oku »

.NET Core’da Span ve Memory Tipleri

.NET Core 2.1 ile beraber gelen ve özellikle .NET Core 3.0 ve sonrasında framework tarafından da oldukça fazla kullanılan Span tipi. Span tipi en basit tanımla bellekte ardışık olarak bulunan bir bölgeye type ve memory safe olarak erişmemizi sağlayan bir ...

Devamını Oku »

ArraySegment ve StringSegment Nedir? Nasıl Kullanılır?

ArraySegment basit olarak yine bir array’in belirli bir bölümünü temsil eden bir struct. Bu yapıyı Span’den farklı olarak bir wrapper olarak düşünebiliriz. ArraySegment aynı zamanda ICollection, IEnumerable, IList, IReadOnlyCollection, IReadOnlyList interfacelerini de implemente ediyor. Varolan bir array üzerinde bir ArraySegment’i ...

Devamını Oku »